مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 دی 1397 ساعت 11:202019-01-01اجتماعي

افول اخلاقی و بی علاقگی به ادبیات


به نسبت دهه های قبل، اقبال عمومی به سمت درس ادبیات زیاد نیست، که این به سیاست های آموزش و پرورش و سیستم آموزشی ارتباطی ندارد و به تغییراتی مربوط است که در جامعه اتفاق افتاده و همراه با کم توجهی به فضایل اخلاقی و ارزش های انسانی است.

- یک مدرس ادبیات می گوید: به نسبت دهه های قبل، اقبال عمومی به سمت درس ادبیات زیاد نیست، که این به سیاست های آموزش و پرورش و سیستم آموزشی ارتباطی ندارد و به تغییراتی مربوط است که در جامعه اتفاق افتاده و همراه با کم توجهی به فضایل اخلاقی و ارزش های انسانی است.

دکتر بهرام افضلی، مدرس ادبیات دانشگاه و آموزش و پرورش در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت علاقه مندی فراگیران درس ادبیات در کلاس ها اظهار کرد: من از اوایل دهه 70 شروع به تدریس کردم که آن دهه، دهه ای طلایی بود و دانشجو به دنبال مسائل ادبی و اخلاقی می رفت و از شنیدن شعرها و داستان های درس ادبیات همانند شعر علی ای همای رحمت و یا رستم و اشکبوس لذت می برد.

اما در دهه 80 این مسئله کم رنگ شد و حتی برخی فداکاری هایی که در متن ها آمده بود، در برخی از فراگیران اثربخشی مطلوب را نداشت و در این مسئله، مسامحه نسبت به مسائل انسانی و اخلاقی دیده می شد.

در دهه 90 این اوضاع حادتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افول اخلاقی و بی علاقگی به ادبیات

افول اخلاقی و بی علاقگی به ادبیات