مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 دی 1397 ساعت 13:102019-01-02اجتماعي

«ازدواج فامیلی»، بیشترین علت معلولیت در خراسان شمالی اعلام شد


معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ازدواج های فامیلی، بیشترین علت معلولیت در استان است.

- ازدواج فامیلی ، بیشترین علت معلولیت در خراسان شمالی اعلام شد معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ازدواج های فامیلی، بیشترین علت معلولیت در استان است.

سیده گل احیا هاشمی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود بیش از 21 هزار معلول در استان، اظهار کرد: باید فرهنگ انجام فعالیت های پیشگیری از معلولیت در جامعه رواج پیدا کند، چون هزینه پیشگیری بسیار کمتر از هزینه درمان است.

وی ادامه داد: اگر افراد در مرحله پیشگیری اقدام کنند هزینه کمتری را تقبل می کنند، چون اگر به مرحله توانبخشی رسیده شود هزینه بیشتری برای افراد را در برمی گیرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی تصریح کرد: تمرکز اداره کل بهزیستی نیز بر روی پیشگیری از وجود معلولیت است از همین جهت طرح سی.

بی.

آر در روستاها در حال اجراست که در این برنامه فعالیت های پیشگیری به افراد آموزش داده می شود و در استان تقریباً همه روستاها از این برنامه برخوردار هستند.

هاشمی گفت: افرادی که به بهزیستی مراجعه می کنند در وهله نخست به عنوان معلول شناخته نمی شوند و در حقیقت در ابتدا درمان پزشکی برای افراد انجام می شود و اگر درمان پزشکی پاسخگو نبود به نوان معلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ازدواج فامیلی»، بیشترین علت معلولیت در خراسان شمالی اعلام شد

«ازدواج فامیلی»، بیشترین علت معلولیت در خراسان شمالی اعلام شد