مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 دی 1397 ساعت 07:352019-01-09سياسي

جلوس سرباز هخامنشی در موزه خراسان بزرگ


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: نقش برجسته سرباز هخامنشی در موزه خراسان بزرگ به نماش گذاشته می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر با اعلام این خبر افزود: این اثر تاریخی به عنوان نماد دیپلماسی موفق ایران در بازگرداندن نمادهای هویتی به غارت رفته ایران توسط کشورهای استعماری است که با تلاش معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور و وزارت امور خارجه در سفر رییس جمهور به نیویورک به ایران بازگردانده شد.

وی ادامه داد: اگرچه شهریور ماه امسال اخبار بازگشت این اثر تاریخی به کشور رسانه ای شد اما سال ها تلاش دیپلماسی فرهنگی ایران باعث شد تا این موفقیت حاصل شود و نقش برجسته سرباز هخامنشی به ایران بازگردد.

مکرمی فر با بیان این که این قطعه تاریخی متعلق به سر سرباز هخامنشی است، اظهار کرد: در حدود85 سال پیش این اثر تاریخی در کاوش های باستان شناسی کشف شده است اما در سال 1936 میلادی از ایوان جنوبی کاخ شورا به سرقت رفت.

وی ادامه داد: پاییز سال 2017 در حالی که قرار بود این اثر تاریخی در نمایشگاهی به نمایش گذاشته و پس از آن در حراجی عتیقه در نیویورک فروخته شد، مسئولان میراث فرهنگی ایران از این موضوع مطلع شده و با پیگیری های حقوقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوس سرباز هخامنشی در موزه خراسان بزرگ

جلوس سرباز هخامنشی در موزه خراسان بزرگ