مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 دی 1397 ساعت 13:002019-01-10سياسي

دیوان عالی گواتمالا حکم رییس جمهور در انحلال کمیسیون سازمان ملل را رد کرد


دیوان عالی گواتمالا در حکمی تصمیم یک طرفه رییس جمهور این کشور برای پایان دادن به فعالیت کمیسیون ضدفساد سازمان ملل در این کشور را رد کرد.

- دیوان عالی گواتمالا حکم رییس جمهور در انحلال کمیسیون سازمان ملل را رد کرد دیوان عالی گواتمالا در حکمی تصمیم یک طرفه رییس جمهور این کشور برای پایان دادن به فعالیت کمیسیون ضدفساد سازمان ملل در این کشور را رد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این کمیسیون که با حروف اول اسپانیایی به اختصار سی آی سی آی جی خوانده می شود با بازجویی از جیمی مورالس، ریییس جمهور گواتمالا به همراه پسرانش و برادرش به اتهام فساد موجبات خشم وی را فراهم کرد.

دادگاه قانون اساسی گواتمالا در نشستی که تمام شب طول کشیده پنج مورد استیناف علیه حکم رییس جمهور در لغو توافق با سازمان ملل، در نهایت تصمیم به لغو حکم مورالس گرفت.

ساعاتی بعد، دادگاه عالی گواتمالا اعلام کرد که دادخواست گروهی از وکلا در اعتراض به لغو حکم مصونیت آنها توسط دادگاه قانون اساسی را مورد بررسی قرار داده و این حکم نیز ملغی می شود.

ماریو سیکاویزا، سخنگوی دادگاه عالی گواتمالا گقت که وکلا دادگاه قانون اساسی را به دخالت در تصمیمات سیاست خارجی رییس جمهور متهم کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوان عالی گواتمالا حکم رییس جمهور در انحلال کمیسیون سازمان ملل را رد کرد

دیوان عالی گواتمالا حکم رییس جمهور در انحلال کمیسیون سازمان ملل را رد کرد