مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 21 دی 1397 ساعت 12:352019-01-11بين الملل

چرا آمریکا و چین هرگز به توافق نخواهند رسید؟


مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین هفته جاری به پایان رسید و با وجود خوش بینی ها به حل اختلافات میان دو غول اقتصادی جهان، هنوز این دو کشور با رسیدن به توافق نهایی فاصله زیادی دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عدم انتشار جزییات مربوط به مذاکرات هفته جاری در پکن، نشان می دهد تا چه حد برای واشنگتن و پکن دشوار است که مسائل پیچیده فیمابین خود شامل مالکیت معنوی، انتقال فناوری و دسترسی به بازار را حل کنند.

بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، بدون تغییرات اساسی در اقتصاد چین، این دو کشور قادر نخواهند بود به اختلافاتشان درباره این مسائل پایان دهند.

این دلایل عبارتند از: 1- مالکیت معنوی آمریکا چین را به سرقت مالکیت معنوی از شرکت های آمریکایی و وادار کردن آنها به انتقال فناوری به چین متهم کرده است.

شرکت های آمریکایی می گویند سیستم قضایی چین جانبدارانه بوده و در اختلافات حقوقی، همواره به نفع شرکت های چینی رای می دهد در حالی که پکن منکر چنین ادعاهایی است.

پکن برای پاسخگویی به نگرانی هایی آمریکا، دادگاه مالکیت معنوی تاسیس کرده و قانونی را تدوین کرده که درخواست مقامات چینی از شرکت های خارجی برای انتقال فناوری به شرکت های چینی را دشوارتر می کند.

اما قانونگذاران آمریکایی به این اشاره کرده اند که سیستم قضایی چین تحت نفوذ حزب کمونیست این کشور قرار دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا و چین هرگز به توافق نخواهند رسید؟

چرا آمریکا و چین هرگز به توافق نخواهند رسید؟