مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 دی 1397 ساعت 10:202019-01-12اجتماعي

حذف مشق شب، دانش آموزان را تنبل می کند؟


یک کارشناس آموزش ابتدایی، لزوم اجرای حذف مشق شب از برنامه درسی دانش آموزان را منوط به تربیت معلمان و مربیان همگام با طرح های تحول تربیتی دانست و گفت: - با مشخص شدن میزان توانایی و مهارت هر دانش آموز در اجرای تکالیف درسی با بهره گیری از متد و دستورالعمل های پیشرفته، دست معلم برای اختصاص زمان به دانش آموزان متوسط، ضعیف و قوی باز خواهد بود.

فریدون شعبانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اجرای طرح های تحولی آموزش و پرورش را نیازمند اقدامات اساسی و بنیادی برشمرد و اظهار کرد: در گام نخست نیازمند تعلیم، پروراندن و همچنین به روز کردن معلمان در راستای اجرای چنین طرح هایی هستیم که این وظیفه به عهده دانشگاه فرهنگیان و موسسات آموزش عالی است.

وی با معرفی گام های بعدی در نیل به طرح تحول یادآورشد: استفاده از نیروهای جوان، خلاق و با انگیزه به جای به کارگیری و دعوت از افراد بازنشسته و همچنین اتخاذ تمهیدات اصولی در حوزه تالیف و تدوین کتب کمک درسی و آموزشی، می تواند به تحکیم و تقویت طرح تحول بیافزاید.

مزیت طرح مهارت یادگیری به جای مشق شب شعبانی، جایگزینی مهارت و یادگیری به جای مشق و تکالیف شب را مفید توصیف و خاطرنشان کرد: در این طرح بخشی از فعالیت های یادگیری به صورت تمرینی در جهت آموزش و یادگیری مهارت های اساسی نظیر خواندن، نوشتن، دانش ریاضی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف مشق شب، دانش آموزان را تنبل می کند؟

حذف مشق شب، دانش آموزان را تنبل می کند؟