200 میلیارد تومان بودجه اضافه برای کاهش تبلیغات کافی نیست؟به اعتقاد برخی از کارشناسان افزایش حجم تبلیغات و برنامه های اسپانسر محور در تلویزیون بر فرهنگ عمومی تاثیر داشته و می تواند اثر مخربی را در جامعه ایجاد کند؛ - این در حالی است که برخی هم معتقدند تبلیغات باعث درآمدزایی می شود و کیفیت تولیدات تلویزیونی را افزایش می دهد. اما باتوجه به اینکه بودجه سازمان صداوسیما در سال 98 افزایش یافته، از مسؤولان انتظار می رود که راه حلی برای کاهش تبلیغات و برنامه های اسپانسر محور پیدا کنند. بودجه سازمان صداوسیما در سال 98، حدود یک هزار و 840 میلیارد تومان اعلام شده که از افزایش حدود 200 میلیارد تومانی نسبت به سال قبل حکایت دارد؛ بر این اساس شاید این انتظار که صداوسیما حجم آگهی های بازرگانی و تعداد برنامه های اسپانسرمحور بخصوص برنامه های کنکور که صدای خیلی ها را درآورده کاهش دهد، چندان هم بی جا نباشد. خبرنگار ایسنا در گفت وگو با تعدادی از منتقدان و برنامه سازان، وضعیت تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن بر مخاطب را جویا شده است. تبلیغات تلویزیون بر فرهنگ عمومی اثر می گذارد رضا درستکار، منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه محتوای این پیام های بازرگانی بر اساس حقیقت زندگی ما نیستند، می گوید: این آگهی ها زندگی ما را فراتر از آن چیزی که هست نشان می دهند و قرابت با واقعیت جامعه متوسط یا متوسط به پایین ندا برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |