مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 دی 1397 ساعت 09:202019-01-13اقتصادي

راهکارهای توسعه زراعت چوب


جنگل ها کامل ترین، با ارزش ترین و متنوع ترین پوشش گیاهی زمین را تشکیل می دهند که طی میلیون ها سال با تکامل جوامع گیاهی شکل گرفتند.

- این عرصه ها در قرون متمادی زیستگاه جوامع انسانی بوده و انسان ها به فراخور نیازهای خود از آن بهره مند شدند.

افزایش جمعیت انسانی، متنوع شدن نیازها و وضعیت معیشتی جوامع محلی در استان و عدم تعادل و تناسب حضور انسان ها و بهره برداری آنان، این عرصه ها را دچار مخاطره کرده و فشار بسیاری را به این عرصه ها وارد آورده است.

نگرش به جنگل ها بدون در نظر گرفتن نقش های بی بدیل آن ها، صرفا نگاه سودمندانه به عنوان یک معدن چوب بوده است که این نگاه سبب شده تا سطوح جنگل در مناطق مختلف دنیا به شدت در معرض تخریب قرار گرفته و بهره برداری و نابودی بی حد، جایگزین همزیستی مسالمت آمیز انسان و جنگل شود.

جنگل ها با نقش حیاتی خود در ذخیره سازی منابع آبی، ممانعت از بروز سیلاب های ویرانگر و ایجاد سپر محافظتی در برابر طوفان ها و شرایط نامساعد تامین کننده شرایط مناسب زیست در مناطق اطراف خود هستند و حفظ خاک های کشاورزی و میکرو ارگانیسم های خاکی و جلوگیری از فرسایش خاک را به عهده دارند.

رییس اداره جنگل داری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: ایران در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای توسعه زراعت چوب

راهکارهای توسعه زراعت چوب