مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت 02:302019-01-13فرهنگي

ماجرای انبارنشینی دو نقاشی شاخص به خاطر خط قرمزها


رییس موزه هنرهای معاصر تهران می گوید: تعداد آثاری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد و شرایط نمایش در ایران را ندارند، زیاد هستند اما فقط دو اثر از آنها شاخص و منحصر به فرد هستند که یکی از آنها متعلق به «فرانسیس بیکن» و دیگری «گابریل رنار» است.

- رییس موزه هنرهای معاصر تهران می گوید: تعداد آثاری که در گنجینه موزه هنرهای معاصر وجود دارد و شرایط نمایش در ایران را ندارند، زیاد هستند اما فقط دو اثر از آنها شاخص و منحصر به فرد هستند که یکی از آنها متعلق به فرانسیس بیکن و دیگری گابریل رنار است.

احسان آقایی در گفت وگو با ایسنا، درباره آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر که قابل نمایش نیستند، اظهار می کند: آثار موزه هنرهای معاصر سه دسته هستند؛ دسته ای از آثار منحصر به فرد هستند که فقط در ایران وجود دارند.

دسته ای دیگر نسخه دار هستند که این آثار در نقاط دیگر دنیا نیز وجود دارد، بخش عمده ای از کارهای پیکاسو که در گنجینه موزه وجود دارند، نسخه دار هستند و نمی تواند خیلی مخاطب جذب کند.

حتی مجسمه زیبایی که با عنوان میمون و بچه می شناسیم، نسخه دار است و نمونه ی آن در نقاط دیگر دنیا نیز وجود دارد.

او اعلام می کند: اثر نقاش و مُدلش پیکاسو جزو مجموعه های منحصر به فرد است که فقط در موزه هنرهای معاصر تهران وجود دارد که به دوره های شاخص و خاکستری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای انبارنشینی دو نقاشی شاخص به خاطر خط قرمزها

ماجرای انبارنشینی دو نقاشی شاخص به خاطر خط قرمزها