مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 دی 1397 ساعت 09:302019-01-14اقتصادي

آیا رویکردهای کنونی، ریشه کنی گرسنگی در جهان را تضمین می کند؟


عضو هیأت مدیره انجمن تغذیه ایران گفت: کماکان به رغم اجرای برنامه های ملی، بین المللی و تعهدات متعدد جامعه جهانی برای رفع گرسنگی، آمار گرسنگان به میزان غیرقابل قبولی بالا است.

- علی میلانی بناب - متخصص سیاست های غذا و تغذیه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه افزایش تولیدات مواد غذایی طی قرن گذشته بیشتر از آنکه گرسنگی را ریشه کن کند، شیوع چاقی را افزایش داده، گفت: این مساله در عین حال تأثیر قابل ملاحظه ای در تخریب محیط زیست داشته است.

وی با بیان اینکه رویکردهای کنونی و غالب تأمین و تولید غذا نمی تواند به طور پایدار تضمینی برای سیر کردن 5/8 میلیارد جمعیت جهان تا سال 2030 باشد، گفت: تغذیه پایدار از موضوعات مهم و از دغدغه های جامعه علمی جهانی است که در کنگره های بین المللی مانند پانزدهمین کنگره تغذیه ایران به ابعاد گوناگون آن و راهکارهای ملی و بین المللی برای دستیابی به آن پرداخته شد.

وی افزود: پروفسور جان کاوونی از دانشگاه فلیندرز استرالیا، به عنوان میهمان ویژه و سخنران کلیدی کنگره، جوانب پیچیده نظام های غذایی، تغذیه پایدار و رژیم های غذایی مبتنی بر نیازهای زیستی، اجتماعی و زیست محیطی را تشریح و دیدگاه ها، پارادایم ها و برنامه های بین المللی در خصوص تغذیه پایدار و سلامت عمومی را در این رابطه بیان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا رویکردهای کنونی، ریشه کنی گرسنگی در جهان را تضمین می کند؟

آیا رویکردهای کنونی، ریشه کنی گرسنگی در جهان را تضمین می کند؟