مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 02:002019-01-15بين الملل

تدوین شکایتی برای خروج فرش ایران از دایره تحریم ظالمانه


در حالی نقوش پر خط و خال و زیبای قالی های ایرانی جهانی شد که تحریم ها تبدیل به دست هایی بر دیدگان دنیا شدند تا جهان را از تماشای این هنر جهانی محروم کنند و این در زمانی رخ می دهد که مسئولان برای خروج فرش از دایره تحریم های ظالمانه، - در حال تدوین شکایت نامه هستند.

بیش از 60 سال از اهدای فرش ایرانی توسط محمد مصدق نخست وزیر اسبق ایران به سازمان ملل می گذرد و حرف و حدیث های زیادی از آراستگی دیوارهای این سازمان به تابلوفرش ها و فرش های دست باف ایرانی بر سر زبان ها جاری است؛ حکایت قالی دستباف مزین به بیت شعر سعدی در این سازمان نیز گویای اهمیت فرش ایرانی در جهان است.

با این وجود و در حالی که رییس جمهوری آمریکا بر اهمیت این هنر و کالای دستباف ایرانی تبار واقف است اما فرش را در ردیف نخست کالاهای تحریمی قرار داده و این در حالی است که فرش جزو مالکیت های معنوی ایران بوده و در دایره تحریم ها قرار نمی گیرد.

جالب تر این که عمده ترین خریدار این کالای فرهنگی، همین کشوری است که سد راه صادرات فرش ایرانی شده است.

محمدمهدی نبی زاده، رییس اداره فرش سازمان صمت استان یزد در گفت وگو با ایسنا، فرش دستباف یزد را فرشی خوش فروش در بازارهای کشور آمریکا می داند و می گوید: زمانی عمده فرش دستباف کشور و یزد به کشور آمریکا صادر می شد هرچند که کشورهایی مانند حاشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین شکایتی برای خروج فرش ایران از دایره تحریم ظالمانه

تدوین شکایتی برای خروج فرش ایران از دایره تحریم ظالمانه