مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 12:252019-01-16اقتصادي

همکاری با بخش خصوصی برای بومی سازی 2 نوع کاتالیست صنایع پالایشگاهی


رییس پژوهشگاه صنعت نفت کاتالیست ها را از جمله مواد استراتژیک و اقلام تحریمی دانست و گفت : با دستیابی محققان پژوهشگاه صنعت نفت به تولید کاتالیست های هیدروکراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده های نفت، - این دو کاتالیست توسط یکی از شرکت های بخش خصوصی تجاری سازی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر جعفر توفیقی در نشست امروز کاتالیست ها را از جمله مواد راهبردی و استراتژیک برای صنایع گاز و پتروشیمی و پالایشگاه ها دانست و ادامه داد: بر این اساس سالانه مقادیر زیادی از کاتالیست ها از خارج وارد کشور می شود، چرا که این محصولات دارای فناوری های بالایی است.

وی با اشاره به موفقیت پژوهشگاه نفت در دستیابی به دانش فنی و جاذب های مختلف در صنایع نفت و گاز، یادآور شد: در نمایشگاه بین المللی نفت و گاز سال جاری تفاهمنامه ای میان شرکت پالایش و پخش وزارت نفت و یکی از شرکت های بخشی خصوصی به منظور تجاری سازی دو نوع کاتالیست RCD به امضا رسید.

رییس پژوهشگاه صنعت نفت در بخش دیگری از صحبت های خود، اضافه کرد: در نشست امروز نیز این تفاهمنامه به قرارداد تبدیل شده است و قرارداد تولید و بومی سازی کاتالیست های هیدرو کراکینگ و تصفیه هیدروژنی ته مانده های نفت به امضا می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری با بخش خصوصی برای بومی سازی 2 نوع کاتالیست صنایع پالایشگاهی

همکاری با بخش خصوصی برای بومی سازی 2 نوع کاتالیست صنایع پالایشگاهی