مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 13:102019-01-16فرهنگي

ماجرای فیلمنامه «فاکنر» که ساخته نشد


«ویلیام فاکنر» نویسنده برنده نوبل ادبیات در دهه 1940 میلادی، فیلمنامه ای مبسوط از زندگی «شارل دو گل» نوشت، اما این فیلمنامه بنا به دلایلی هیچ گاه به یک فیلم سینمایی تبدیل نشد.

- ویلیام فاکنر نویسنده برنده نوبل ادبیات در دهه 1940 میلادی، فیلمنامه ای مبسوط از زندگی شارل دو گل نوشت، اما این فیلمنامه بنا به دلایلی هیچ گاه به یک فیلم سینمایی تبدیل نشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال 1942، رابطه متلاطم میان فرانکلین روزولت رییس جمهور آمریکا و شارل دو گل رهبر نیروهای آزاد فرانسه در جنگ جهانی دوم برای مدت کوتاهی بهبود یافت و همین موضوع منبع الهامی برای ساخت فیلمی درباره شارل دو گل شد و ویلیام فاکنر نویسنده و شاعر نامدار که هفت سال از کسب نوبل ادبیاتش می گذشت برای نگارش فیلمنامه استخدام شد.

در آن برهه زمانی فاکنر به شدت به پول نیاز داشت و به همین دلیل دعوت هالیوود برای همکاری را پذیرفت و در جولای 1942 قراردادی به ارزش 300 دلار در هفته با کمپانی برادران وارنر امضا کرد و اولین مسئولیت او نگارش فیلمنامه زندگی نامه شارل دو گل بود.

این فیلمنامه در ابتدا سفر به سپیده دم نام داشت و سپس نام آن به سفر به امید و فرانسه آزاد تغییر کرد اما در انتها و پس از ویرایش نهایی داستان دو گل نامیده شد که حاصل پنج ماه کار فاکنر بود و 1200 صفحه داشت، اما این فیلمنامه هیچ گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای فیلمنامه «فاکنر» که ساخته نشد

ماجرای فیلمنامه «فاکنر» که ساخته نشد