مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 دی 1397 ساعت 14:002019-01-16سياسي

تشریح تحول در قوانین ازدواج از سوی «سیاوشی»


یک عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه جمع زیادی از زنان خانه دار مخاطبان شبکه های ماهواره ای هستند، گفت: این شرم آور است که نمی توانیم از فضای صدا و سیمای کشور خودمان برای پخش برنامه هایی که به نفع حقوق کودکان است استفاده کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طیبه سیاوشی در نخستین کنگره کودکی، توسعه و سیاستگذاری اجتماعی ضمن تشریح تحول در قوانین ازدواج تاکنون افزود: اولین تغییر در عرصه قانون ازدواج با همین نام در سال 1310 رخ داد که بر این اساس ازدواج با کسی که استعداد جسمانی ندارد ممنوع شد.

در این قانون برای ازدواج سنی تعیین نشد اما از یک تا سه سال حبس و جزای نقدی برای فرد خاطی نیز تعیین شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در ماده 1041 مصوبه سال 1313 نیز برای سن ازدواج دختران 15 سال و پسران 18 سال تمام در نظر گرفته شد، اظهار کرد: با این وجود در این قانون ذکر شد که اگر مصالح اقتضاء کند با پیشنهاد مدعی العموم و رای محکمه ازدواج زیر این سنین امکان پذیر است.

سیاوشی با اشاره به ماده 23 قانون سال 53 نیز تصریح کرد: بر اساس این قانون سن ازدواج برای دختران و پسران به ترتیب 18 و 20 سال تعیین شد.

همچنین استثنایی نیز برای ازدواج دختران زیر 15 سال و پسران زیر 18 سال نیز تعیین شد؛ با این وجود برای ازدواج های خلاف قانون نیز مجازات در نظر گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح تحول در قوانین ازدواج از سوی «سیاوشی»

تشریح تحول در قوانین ازدواج از سوی «سیاوشی»