مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 دی 1397 ساعت 11:362019-01-19اقتصادي

مدیریت واحد آب و خاک راه نجات از بحران آب است/ اجرای طرح «همیاران آب» از سال آینده


مدیریت واحد منابع آب و خاک، راهکار اصلی و محوری برای کشور و استان خراسان رضوی در نجات از بحران آب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم حسینی در نشست بررسی وضعیت و نحوه مدیریت منابع آبی استان و نیز طرح خط انتقال آب از دریای عمان به شرق کشور، اظهار داشت: بدین منظور، از سال آینده طرح همیاران آب در استان رونمایی و اجرایی می شود.

وی عنوان کرد: در این طرح، همه بخش ها اعم از ما به عنوان برنامه ریزان و شرکت های حوزه آب به عنوان نگهدارنده و بخش کشاورزی هم به عنوان مصرف کننده باید با هم هماهنگ شده و وضعیت منابع و مصارف را به درستی تنظیم و مدیریت کنیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه همه اقدامات در حوزه مدیریت مصارف و منابع باید هماهنگ با هم پیش برود، افزود: چنان که در کنار مدیریت، بازچرخانی آب و توسعه تصفیه خانه ها و کاهش مصارف آب در بخش های مختلف باید توسعه کشت های گلخانه ای و هیدروژنیک که مصرف آب آن یک چهلم نسبت به کشت های عادی کاهش می یابد، اجرا شود.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید مصارف آب در بخش کشاورزی را با طرح های مختلف مدیریت کرده و کاهش داد، یادآور شد: نمی توان بر روی منابع نداشته برنامه ریزی کرد و باید بهره وری از داشته ها را نیز با نگاه به آینده افزایش د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت واحد آب و خاک راه نجات از بحران آب است/ اجرای طرح «همیاران آب» از سال آینده

مدیریت واحد آب و خاک راه نجات از بحران آب است/ اجرای طرح «همیاران آب» از سال آینده