مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 بهمن 1397 ساعت 13:352019-01-21سياسي

آینده ای که با سیم صاعقه در ایران رقم خورد


سرپرست مخابرات منطقه یزد با اشاره به این که ظهور و ورود تلگراف در ایران مربوط به سال 1236 هجری شمسی است، اظهار کرد: اولین خطوط تلگراف در زمان ناصرالدین شاه در ایران کشیده شده است.

- محمدرضا زارع ده آبادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با بیان این که تلگراف در پی انتشار اخبار و اطلاعات مربوط به آن در روزنامه وقایع اتفاقیه در ایران شناخته شد، افزود: در تمامی این گزارش ها برای سیم و دستگاه تلگراف از تعابیری چون چرخ الما، چرخ آتشی، سیم آهن، راه سیم آهن، چرخ صاعقه و سیم صاعقه استفاده شده است.

سرپرست مخابرات منطقه یزد با اشاره به این که نخستین دکل بی سیم در اراضی قصر تهران در سال 1303 نصب شد، گفت: پس از گذشت چندین سال و تاسیس وزارت پست، تلگراف، تلفن و رادیوی ایران در نهایت شرکت مخابرات ایران در سال 1350 تاسیس شد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب وضعیت خطوط ارتباطی خوب نبود، تصریح کرد: اکنون که بیش از چهل سال از تاسیس شرکت مخابرات در کشور می گذرد در زمینه شاخص ارتباطی تلفن ثابت بیش از 539 هزار و 379 شماره مشغول به کار است .

زارع ده آبادی با بیان این که در حال حاضر به ازای هر صد نفر جمعیت استان، 46 شماره مشغول به کار است، خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب به ازای هر صد نفر سه نفر تلفن ثابت داشتند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده ای که با سیم صاعقه در ایران رقم خورد

آینده ای که با سیم صاعقه در ایران رقم خورد