مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 بهمن 1397 ساعت 14:462019-01-22سياسي

بانوانی که با هنرمندی بر مشکلات معیشتی فائق می آیند


برخی از زنان بلوچ روستای ایتک شهرستان سرباز که وضعیت مناسبی از نظر اقتصادی ندارند گرد هم جمع شده اند و با تکیه بر هنر دستان خود مشکلات معیشتی خود را برطرف می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان سرباز، سوزن دوزی در منطقه بلوچستان همواره با ظرافت و توانایی خارق العاده سرپنجه زنان بلوچ توسعه یافته و همچنان رواج دارد، دختران بلوچ از خردسالی هنر سوزن دوزی را از مادران خود فرا میگیرند و یادگیری این هنر برای اکثرا دختران لازم است و اینگونه نیست که از سر اجبار فقر و یا پولداری به این هنر مشغول باشند.

در سوزن دوزی معمولا از رنگ های شاد، روشن و زیبا استفاده می شود که نشان از سلیقه بانوان هنرمند بلوچ است.

برخی زنان بلوچ که وضعیت مناسبی از نظر مادی ندارند و در شرایط نابسامانی زندگی می کنند و سرپرست خانوار هستند از این هنر خود برای درآمدزایی استفاده می کنند.

  جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی (ع) در تهران مستقر اما در کل کشور 32 مرکز دارد در زمینه معضلات اجتماعی فعالیت می کند و چتر آن بر سر اقشار آسیب دیده باز است.

این مجموعه در شهرستان سرباز برای برخی از زنان روستای محروم ایتک شهرستان سرباز ایجاد اشتغال کرده و با سفارش کار دادن به آنها، محصولاتشان را در تهران و فروشگاه های مختلف خود به فروش می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانوانی که با هنرمندی بر مشکلات معیشتی فائق می آیند

بانوانی که با هنرمندی بر مشکلات معیشتی فائق می آیند