مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 بهمن 1397 ساعت 08:302019-01-23سياسي

صله ارحام و انفاق پادزهر فقر است


رییس سازمان بهزیستی کشور صله ارحام،انفاق و وقف را پادزهر فقر بیان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید قبادی دانا روز گذشته در دیدار جمعی از مسئولین سازمان بهزیستی کشور با آیت الله سبحانی در قم، کمک های سازمان بهزیستی به نیازمندان و معلولان را اندک شمرد و گفت: مساعدت های مالی ما چندان کفاف زندگی آن ها را نمی دهد و هدف ما این است که بتوانیم از این معلولیت ها پیشگیری کنیم.

وی در خصوص انواع معلولیت ‎ها عنوان کرد: بخش اعظم این معلولیت های جسمی، بعد از تولد و در اثر تصادفات است اما بخشی نیز مادرزادی و ژنتیکی است که از بدو تولد همراه کودکان است و معمولا در اثر ازدواج های خانوادگی است.

قبادی دانا ادامه داد: بهزیستی طرح پیشگیری از بیماری هایی که به طور ژنتیکی عامل معلولیت می شوند را در دستور کار خود دارد و با آزمایش ها و غربالگری های قبل از ازدواج، قبل از بارداری و قبل از زایمان سعی در جلوگیری از آن ها دارد.

وی در پاسخ به سوال آیت الله سبحانی، فراموشی را دو نوع دانست و اذعان کرد: نوع اول فراموشی که برگشت پذیر است دراثر افسردگی حاصل از خانه نشینی در سنین بالا ایجاد می شود که دوای آن، صله ارحام است؛ نوع دیگر در اثر آلزایمر ایجاد می شود که می توان با مطالعه و فعالیت های ذهنی از آن جلوگیری کرد اما برگشت پذیر نیست، هرچند قابل کنترل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صله ارحام و انفاق پادزهر فقر است

صله ارحام و انفاق پادزهر فقر است