مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 بهمن 1397 ساعت 14:552019-01-25پزشكي

استفاده از ظرفیت های طب سنتی و مکمل رویکردی جهانی است


سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به حرکت نظام سلامت کشور برای همراهی با رویکرد جهانی استفاده از ظرفیت های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدکتر محمود خدادوست در همایش طب سنتی ایرانی؛ یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته، افق آینده در دانشگاه مشهد با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج یک رویکرد جهانی است، گفت: سازمان جهانی بهداشت از سال 2002 تا 2005 ادغام خدمات طب سنتی و مکمل را در نظام سلامت در دستور کار خود قرار داد و به همین منظور دانشکده های طب سنتی در کشور تاسیس شد.

وی با اشاره به قدمت چند هزارساله و ریشه دار بودن طب سنتی در فرهنگ و باور مردم که قابلیت پذیرش آن را در جوامع عمومی بیشتر می کند، اظهارکرد: در حال حاضر دیگر بحث بود و نبود طب سنتی و مکمل مطرح نیست بلکه چگونگی ارائه خدمات در این حوزه مورد توجه است تا از این ظرفیت در راستای ارتقای سلامت جامعه استفاده شود.

سرپرست دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرد: مردم را باید در مسیر درست ارائه خدمات در حوزه طب سنتی هدایت کنیم تا آنچه به نفع سلامت آنان است در اختیارشان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات امروز جامعه جهانی در حوزه سلامت، شیوع بیماری های غیرواگیر است، اظهارکرد: سازمان جهانی بهداشت تنها راه مداخله و پیشگیری از این ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از ظرفیت های طب سنتی و مکمل رویکردی جهانی است

استفاده از ظرفیت های طب سنتی و مکمل رویکردی جهانی است