مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 بهمن 1397 ساعت 09:512019-01-26بين الملل

نگاهی به روابط مصر و رژیم صهیونیستی پس از انقلاب 25 ژانویه


هشت ماه پس از آغاز انقلاب 25 ژانویه مصر در سال 2011، مقر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره هدف هجوم هزاران معترض قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، انقلابیون مصر با هجوم به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در حالی که فریاد غزه رمز عزت ماست سر می دادند، پرچم این رژیم را پایین کشیده و به اسنادی در داخل سفارت دست یافتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشبکه الجزیره ، حادثه هجوم به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره آغازگر مرحله جدیدی از سیاست مصر در قبال این رژیم بود و پس از آن محمد مرسی نخستین رییس جمهور منتخب پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک روی کار آمد که حتی یک بار هم از واژه اسراییل در سخنرانی خود استفاده نکرد.

طبق گفته الجزیره، به دنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در سال 2012، مرسی همبستگی خود با غزه را به طور علنی اعلام و تأکید کرد که هرگز غزه را تنها نخواهیم گذاشت و حتی هشام قندیل نخست وزیر وقت مصر را برای حمایت از فلسطینیان به نوار غزه اعزام کرد اما پس از حوادث سال 2013 یا همان کودتای نظامی که به عزل مرسی توسط وزیر دفاع وقت یعنی عبدالفتاح السیسی منجر شد، روابط مصر و رژیم صهیونیستی دچار تحول شد.

صلح گرم و روابط صمیمانه به طور کلی روابط مصر و رژیم صهیونیستی از ابتدای انقلاب 25 ژانویه 2011 تا سوم جولای 2013 شاهد نوعی ضعف در روابط بود، دوره ای که رهبران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به روابط مصر و رژیم صهیونیستی پس از انقلاب 25 ژانویه

نگاهی به روابط مصر و رژیم صهیونیستی پس از انقلاب 25 ژانویه