مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 بهمن 1397 ساعت 16:552019-01-26بين الملل

اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان


هزاران تن از مردم استرالیا امروز (شنبه) در راهپیمایی های روز تهاجم در سراسر این کشور حضور یافته و خواستار بازنگری جشن های روز ملی این کشور شدند که به گفته آنها بی احترامی به بومیان استرالیا است.

- هزاران تن از مردم استرالیا امروز (شنبه) در راهپیمایی های "روز تهاجم" در سراسر این کشور حضور یافته و خواستار بازنگری جشن های روز ملی این کشور شدند که به گفته آنها بی احترامی به بومیان استرالیا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هر ساله 26 ژانویه روز استرالیا، یادبود ورود مهاجران انگلیسی در سال 1788 میلادی به استرالیاست اما برای بسیاری از مردمان این کشور این آغازگر سرکوب استعماری بومیان است.

چند هزار تن امروز در راهپیمایی ملبورن حضور یافته و شعار این سرزمین همیشه برای بومیان بوده و همیشه خواهد بود سر داده و پلاکارت هایی که رویشان نوشته بود استرالیا، صحنه جرم است در دست داشتند.

هزاران تن دیگر در راهپیمایی اعتراضی دیگری در شهرهای اصلی این کشور حضور یافته و خواستار تغییر بازنویسی تاریخ شده یا اینکه کلاً این روز لغو شود.

یکی از معترضان در ملبورن گفت: چرا باید این روز را که استرالیا می نامید، جشن بگیرید؟ این روز برمبنای دروغ، نسل کشی و قتل ایجاد شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان

اعتراض به برگزاری مراسم روز ملی استرالیا و نادیده گرفتن حقوق بومیان