مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 بهمن 1397 ساعت 09:352019-01-27سياسي

از گروه های خونی تا ردیابی خون های اهدایی


رییس سازمان انتقال خون استان قم گفت: برخی گروه های خونی خاص و برخی نادر هستند، ما به دلیل وجود شبکه خون رسانی در سراسر کشور، با مشکل نبود خون مواجه نیستیم.

- دکتر مرتضی نوریان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، عنوان کرد: برخی گروه های خونی خاص و برخی نادر هستند، ما به دلیل وجود شبکه خون رسانی در سراسر کشور، با مشکل نبود خون مواجه نیستیم، گروه های خونی A، B و O مثبت و منفی همیشه وجود دارند اما برای دسترسی به برخی گروه های خونی نادر باید کمی صبر کرد تا فردی که آن گروه خونی را دارد از طریق فراخوان به پایگاه انتقال خون مراجعه کند و خون بدهد.

وی با بیان اینکه خون نادر یعنی از بین هر 50 تا 100 هزار نفر که خون می دهند، یک نفر آن گروه خونی را دارد، ادامه داد: یکی از طلاب قم گروه خونی اش کمیاب است، مدتی قبل ایشان به مسافرت رفته بود و ما در استان به خون وی نیاز داشتیم، با وی تماس گرفتیم و موضوع را مطرح کردیم، وی سریعاً به یکی از پایگاه های انتقال خون شهری که در آن حضور داشت رفته و خون دادند و آن پایگاه، خون را برای ما فرستادند.

شناسایی 30 گروه خونی نادر در استان وی افزود: در قم حدود 30 گروه خونی نادر شناسایی شدند و همیشه با سازمان انتقال خون همکاری می کنند، حتی یک مورد بود که گروه خونی نادری داشت، وی هم زمانی مسافرت بود اما به دلیل نیاز سازمان به خون ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از گروه های خونی تا ردیابی خون های اهدایی

از گروه های خونی تا ردیابی خون های اهدایی