مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 بهمن 1397 ساعت 11:102019-01-28سياسي

برای کشف حجاب از مشت و لگد مضایقه نمی کنند


زنان یزدی در روزگاری که از زیر چادر و با صدای آرام حرف می زدند و حتی با کوبه های کوچک مختص زنان به در خانه ها می کوبیدند، برای حفظ حجاب و عفتشان علیه بیداد رضاه شاه پهلوی شکواییه دادند.

- انقلاب اسلامی در 40 سالگی/ در نامه زنان یزد به مجلس در دوره رضاخان مطرح شد؛ برای کشف حجاب از مشت و لگد مضایقه نمی کنند زنان یزدی در روزگاری که از زیر چادر و با صدای آرام حرف می زدند و حتی با کوبه های کوچک مختص زنان به در خانه ها می کوبیدند، برای حفظ حجاب و عفتشان علیه بیداد رضاه شاه پهلوی شکواییه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از آن که مشروطیت به انحراف کشیده شد و کشور ایران به سوی وابستگی و سرسپردگی مطلق پیش رفت، در جریان کودتای سوم اسفند 1299 شمسی، رضا شاه در دوره ای که پنج سال طول کشید به جای احمد شاه قاجار بر تخت حکومت نشست.

البته به حکومت رسیدن این شاه مستبد با اختلاف نظرهایی به ویژه از سوی برخی علما و اشخاص بزرگ یزدی همچون ابوالحسن حائری زاده و شیخ محمد حسین ندوشنی همراه بود.

مدتی بعد از حکومت وی، قوانین جدیدی وضع شد که زمینه استبداد این حاکم را بر مردم فراهم کرد؛ عمده ترین این قوانین لباس متحدالشکل، مخالفت با علماء و حوزه های علمیه، قانون کشف حجاب و جلوگیری از برپایی مراسم عزاداری سیدالشهداء بود که اجرای آن در یزد نیز مانند سایر نقاط کشور پای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای کشف حجاب از مشت و لگد مضایقه نمی کنند

برای کشف حجاب از مشت و لگد مضایقه نمی کنند