مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 بهمن 1397 ساعت 00:002019-01-28سياسي

مسئولان کم سن و سال ها را ترغیب به ازدواج نکنند


مدیر کل امور اجتماعی استانداری یزد معتقد است: بنا بر استاندارد جهانی افراد زیر 18 سال کودک به شمار می آیند لذا در ایران نمی توان با اتکا به مسائل دینی افراد زیر 18 سال را کودک تلقی نکرد.

- فخرالسادات خامسی هامانه در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، سن ازدواج را بنا بر شرایط افراد مختلف، متفاوت دانست و افزود: شرایط اقلیمی، فیزیکی، عرفی و اجتماعی از عوامل تعیین کننده سن ازدواج هستند.

خامسی با بیان این که توجه به سن ازدواج و ازدواج زودهنگام می تواند آسیب هایی جدی برای جوانان به دنبال داشته باشد، گفت: البته والدین باید در کنار توجه به آسیب های ازدواج زودهنگام به آسیب های ازدواج دیرهنگام نیز توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به این که کودک همسری و تعیین سن ازدواج حق انتخاب را از افراد می گیرد، تصریح کرد: ازدواج نیازمند آگاهی است و این آگاهی در سنین مختلفی در افراد بوجود می آید بنابراین اگر از فردی که به تکامل کافی نرسیده، حق انتخاب گرفته شود، شکست در زندگی مشترک برای وی تضمین می شود.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری با بیان این که کودک همسری پدیده ای آسیب زاست، اظهار کرد: مسئولان نباید جوانان کم سن و سال را ترغیب به ازدواج کنند زیرا آسیب این اقدام نه تنها خانواده ها را از هم می پاشد بلکه آثار آن گریبان گیر جامعه نیز خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسئولان کم سن و سال ها را ترغیب به ازدواج نکنند

مسئولان کم سن و سال ها را ترغیب به ازدواج نکنند