مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 بهمن 1397 ساعت 01:052019-01-28پزشكي

پروتیین های انسانی وارد تخم مرغ می شوند!


پژوهشگران اسکاتلندی باور دارند که می توان اصلاح ژنتیکی مرغ ها را طوری انجام داد که تخم مرغ ها بتوانند جای دارو را بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، پژوهش جدیدی نشان می دهد اصلاح ژنتیکی مرغ ها برای انتقال پروتیین های انسانی به تخم مرغ، روش مقرون به صرفه ای برای تولید انواع خاصی از داروها است.

این پژوهش که در مؤسسه پژوهشی روزلین (Roslin Institute) وابسته به دانشگاه ادینبرو (Edin) اسکاتلند و شرکت زیست فناوری روزلین تکنولوژیز (Roslin Technologies) صورت گرفته، نشان می دهد داروهای مورد نظر، مانند همین پروتیین ها عمل می کنند.

با استفاده از یک سیستم ساده پاکسازی می توان مقدار زیادی از پروتیین ها را از هر تخم مرغ به دست آورد و این کار، هیچ عوارض جانبی منفی برای مرغ ها ندارد.

پژوهشگران باور دارند یافته های این پژوهش، شواهد محکمی را برای تأیید استفاده از مرغ ها در تولید داروهای باکیفیت ارائه می دهند و ممکن است روزی بتوان این داروها را به راحتی برای درمان بیماران به کار برد.

تخم مرغ در حال حاضر برای پرورش ویروس های مورد استفاده در واکسن های گوناگون به ویژه واکسن آنفولانزا، به کار می رود.

این روش جدید، رویکرد متفاوتی دارد زیرا پروتیین های درمانی در DNA مرغ ها کدگذاری می شوند و در سفیده تخم مرغ قرار می گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتیین های انسانی وارد تخم مرغ می شوند!

پروتیین های انسانی وارد تخم مرغ می شوند!