مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 بهمن 1397 ساعت 14:002019-01-29بين الملل

خوش بینی منوچین به پیشرفت مذاکرات تجاری چین


وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد آمریکا انتظار دارد مذاکرات تجاری هفته جاری با معاون نخست وزیر چین پیشرفت قابل توجهی داشته باشد اما دو طرف با موضوعات پیچیده ای روبرو هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مذاکرات که قرار است روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در واشنگتن انجام بگیرد، شامل دیدار میان لیو هی و دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در بحبوحه وخامت تنش ها میان دو اقتصاد بزرگ جهان است.

وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه علیه شرکت هواوی تکنولوژیز که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی چین است اعلام جرم کرد و این شرکت را به کلاهبرداری برای دور زدن تحریم های ایران و توطئه برای سرقت اسرار تجاری از شرکت تی موبایل آمریکا متهم کرد.

چین در این بین تعرفه های آمریکا علیه کالاهای چین را در سیستم حل اختلاف سازمان جهانی تجارت به چالش کشید و تعرفه های آمریکا را ناقض مقررات سازمان جهانی تجارت خواند.

ویلبر رأس، وزیر بازرگانی آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی تاکید کرد که کیفر نامه علیه هواوی، اقدامات قانونی بوده و از مذاکرات تجاری با چین، کاملاً جدا است.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: اعلام جرم علیه هواوی در حالی مطرح شده که یک هیأت چینی که در آن لیو هی و وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی حضور دارند در واشنگتن به سر می برند و مشغول آماده سازی برای مذاکرات هستن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوش بینی منوچین به پیشرفت مذاکرات تجاری چین

خوش بینی منوچین به پیشرفت مذاکرات تجاری چین