مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 بهمن 1397 ساعت 13:252019-02-02اجتماعي

علت ترک تحصیل برخی دختران خراسان شمالی چیست؟


مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیشترین بازماندگان از تحصیل در این استان متعلق به شهرستان راز و جرگلان است، ادامه داد: - بیشتر دانش آموزان بازمانده از تحصیل، دانش آموزان دختر هستند.

سعیدی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه بیشتر دانش آموزانی که اقدام به ترک تحصیل می کنند در مقطع متوسطه اول است، اظهار کرد: طی سال جاری 652 دانش آموز ترک تحصیل کردند.

وی تصریح کرد: ازدواج زودهنگام، استفاده از دانش آموزان به عنوان نیروی کار و ممانعت از آمدن این افراد به مراکز شبانه روزی از جمله عللی است که سبب می شود تا دانش آموزان ترک تحصیل کنند.

سعیدی عنوان کرد: 120 کلاس در این استان به صورت یک و دو نفره مدیریت می شود و این به معنای آن است در مدارس استان به ازای 10.

5 دانش آموز یک معلم وجود دارد.

پیش از این عباس سعیدی، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال گذشته از ترک تحصیل 152 دانش آموز دختر مقطع متوسطه در استان خبر داد و به خبرنگار ایسنا گفته، طی سال جاری 152 دانش آموز دختر مقطع متوسطه در بازه سنی 13 تا 15 در استان ازدواج کرده و از تحصیل بازمانده اند.

وی ادامه داد: این دختران بیشتر در شهرستان های مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند که به دلیل وجود مسائل مختلف در سنین پایین ازدواج کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت ترک تحصیل برخی دختران خراسان شمالی چیست؟

علت ترک تحصیل برخی دختران خراسان شمالی چیست؟