مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 بهمن 1397 ساعت 00:262019-02-02سياسي

از ا ختراع تا مالکیت فکری / 1 ماهیت «مالکیت فکری» و نقش آن در حقوق مخترعان


همان گونه که ساختار نظام قانونی به زندگی فرهنگی و اجتماعی نظم می‎دهد، مقررات و قوانین مالکیت نیز می تواند نظم دهنده دنیای افکار و اندیشه های انسان باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، تاریخ بشریت آمیخته ای از اعمال تصورات، اختراعات، خلاقیت ها و تجسمات برای حل مشکلات و معضلات بشری است.

از اولین نگاره ها در بین النهرین تا کمان های شکار چینی ها، همه دستاوردهایی بودند که توانستند بشریت را به این جایگاه و سطح فناوری برسانند.

براساس گزارش سازمان مالکیت فکری جهانی، یکی از زیرساخت هایی که می تواند باعث موفقیت اقتصادی و فناوری پژوهشگران یک کشور باشد، توجه به حقوق مالکیت فکری است.

این حقوق مجموعه ای از قوانین و مقرراتی است که از  فکر، خلاقیت و ابتکار بشر حمایت کرده و در این زمینه حقوق مادی و معنوی را به مخترعان و خلاقان طرح ها ارائه می کند.

از همین رو حفظ و حراست از اموال مالکیت فکری بسیار مهم بوده و تنها محدود به کشورها نیست بلکه این نوع مراقبت در سطح جهانی در جریان است؛ سازمان مالکیت فکری جهانی (WIP) سازمانی است که بیش از بیست معاهده را در مورد اموال مالکیت فکری منعقد کرده است.

در واقع بسیاری از افراد تا حدودی با این عبارت و مفهوم آشنا هستند و به هنگام خرید یک کتاب یا یک دستگاه الکترونیکی، می دانند که نوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ا ختراع تا مالکیت فکری / 1 ماهیت «مالکیت فکری» و نقش آن در حقوق مخترعان

از ا ختراع تا مالکیت فکری / 1 ماهیت «مالکیت فکری» و نقش آن در حقوق مخترعان