مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 بهمن 1397 ساعت 07:452019-02-03اقتصادي

سالی 60هزار ایرانی به دلیل عوارض سیگار جان می بازند


بررسی ها حاکی از آن است که روزانه متجاوز از 10 میلیارد تومان توسط مردم هزینه سیگار می شود و دو تا سه برابر این رقم نیز صرف عوارض ناشی از سیگار در جامعه می شود و این درحالیست که اکنون کشورهای در حال توسعه بیشترین مصرف کنندگان دخانیات را در دنیا تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس بررسی ها و تحقیقات کشوری انجام شده در ایران نزدیک به 12 درصد افراد بالغ (15 تا 69 ساله) سیگاری و حدود 88 درصد غیرسیگاری هستند.

روزانه متجاوز از 10 میلیارد تومان توسط مردم هزینه سیگار می شود.

همچنین بر اساس محاسبات به عمل آمده سالانه 2 تا 3 برابر رقم مذکور از طریق مردم و دولت هزینه امور تشخیص و درمان عوارض ناشی از سیگار در جامعه می شود؛ یعنی روزانه مبلغی بین 10 تا 15 میلیارد تومان و سالانه رقمی بیش از 15 هزار میلیارد تومان از بیت المال و از جیب مردم هزینه و توسط 12 درصد مردم که سیگاری هستند اتلاف می شود.

در سال 1970 میلادی مصرف سیگار در کشورهای توسعه یافته بیش از سه برابر کشورهای در حال توسعه بوده است که در سال 1992 این نسبت به 1.

7 برابر رسید.

اما اکنون کشورهای در حال توسعه بیشترین مصرف کنندگان دخانیات را تشکیل می دهند.

بنابر اعلام جمعیت مبارزه با دخانیات، روزانه بیش از 15 میلیارد نخ سیگار توسط مردم در دنیا دود می شود و منفعت اصلی این پدیده زیانبخش به جیب شرکت های چن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی 60هزار ایرانی به دلیل عوارض سیگار جان می بازند

سالی 60هزار ایرانی به دلیل عوارض سیگار جان می بازند