مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 بهمن 1397 ساعت 13:502019-02-03بين الملل

انتقاد دولت سایه از تمرین نظامی مشترک انگلیس با سعودی ها


برخلاف محکومیت گسترده سعودی به دلیل دست داستن در جنگ چهار ساله یمن، انگلیس قرار است این هفته تمرین نظامی مشترکی با این کشور شروع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، حدود 100 نفر از پرسنل نیروی دریایی انگلیس قرار است تا در تمرین نظامی پنج روزه با عربستان امروز (یکشنبه) به نیروهای این کشور بپیوندند که این منجر به متهم شدن دولت انگلیس به کنار گذاشتن کامل مسئولیت اخلاقی بریتانیا شده است.

نیا گریفیث، سخنگوی وزیر دفاع دولت سایه بریتانیا از حزب کارگر با انتقاد تند از برنامه های این کشور در مقاله ای در ایندیپندنت از وزرای این کشور خواست تا هرگونه تمرین نظامی مشترک با سعودی را بدون تأخیر معلق کنند.

این درخواست همچنین به دنبال ماه ها فشار بر روی سعودی به دلیل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی و همچنین فرستادن تیم تحقیقاتی سازمان ملل متحد برای بررسی این پرونده انجام شد.

مارک لنکستر، وزیر نیروهای مسلح، در پاسخ به سوال ارائه شده توسط پارلمان در مجلس عوام گفت که انگلیس دو تمرین نظامی مشترک با عربستان سعودی در هفته های پیش رو دارد.

نخستین تمرین امروز (یکشنبه) شروع و پنج روز ادامه دارد و در آن دو کشتی سلطنتی ضد مین نیروی دریایی با 35 تا 50 خدمه انگلیسی شرکت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد دولت سایه از تمرین نظامی مشترک انگلیس با سعودی ها

انتقاد دولت سایه از تمرین نظامی مشترک انگلیس با سعودی ها