مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 11:052019-02-05بين الملل

خلاصه روابط ایران و عربستان به روایت بندر بن سلطان


رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد که عربستان برای ارتباط با ایران تمام پل های ارتباطی را ایجاد کرده است! - رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان مدعی شد که عربستان برای ارتباط با ایران تمام پل های ارتباطی را ایجاد کرده است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بندر بن سلطان، رییس پیشین سازمان اطلاعات عربستان در بخشی از گفت وگوی 14 ساعته خود با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت عربی به روابط میان ایران و عربستان پرداخت و گفت: روابط میان ایران و عربستان در زمان شاه تنها در حد روابط سیاسی نبود بلکه جنبه ای مثبت و در حد دوستی و رد و بدل پیام ها و نصیحت ها بود.

قبل از اینکه به روابط میان ایران و عربستان بپردازم به داستانی که میان ملک فیصل، پادشاه پیشین عربستان و شاه ایران اتفاق افتاد اشاره می کنم؛ شاه ایران در سال 1963 برای ایجاد تغییر در تفکرات جامعه ایران انقلاب سفیدی به راه انداخت و یکی از تفکرات این انقلاب منع حجاب بود و میان ممنوع کردن و اختیاری کردن حجاب تفاوت زیادی وجود دارد.

در آن زمان شاه ایران به عنوان دوست عربستان پیامی به ملک فیصل فرستاد و از او خواست که برای حفظ حکومت خود، ایران را در انقلاب سفید همراهی کند و الگوهای غربی را در عربستان پیاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلاصه روابط ایران و عربستان به روایت بندر بن سلطان

خلاصه روابط ایران و عربستان به روایت بندر بن سلطان