مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 11:062019-02-05بين الملل

الشرق الاوسط: سخنان ترامپ علیه ایران، صحنه سیاسی عراق را متشنج کرد


یک روزنامه سعودی اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا درباره حضور نیروهای این کشور در عراق را موجب ملتهب شدن عرصه سیاسی عراق توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا که گفته بود که قصد دارد نیروهای آمریکایی را در پایگاه عین الاسد در غرب عراق حفظ کند و هدفش نیز تحت نظر قرار دادن ایران است، وضعیت سیاسی را در عراق متشنج کرد.

روزنامه سعودی الشرق الاوسط با مقدمه مذکور، واکنش مسئولان عراقی به اظهارات ترامپ را ذکر کرده است که اکثریت قریب به اتفاق، مخالف حضور نیروهای آمریکایی در عراق هستند.

محمد سالم الغبان وزیر کشور پیشین و از رهبران فراکسیون الفتح به الشرق الاوسط گفت که باقی ماندن نیروهای آمریکایی از طرف ما قابل پذیرش نیست؛ زیرا نقض فاحش حاکمیت [عراق] است .

الغبان ضمن ابراز انزجار از حضور هر گونه نیروی زمینی یا پایگاه های نظامی خارجی در خاک عراق، تأکید کرد که این اظهارات، تنشی خطرناک و تحریکی است که امنیت و منافع عراق را در معرض خطر و تهدید قرار می دهد و امنیت و ثبات منطقه را بر هم می زند .

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد حضور هیچ نیروهای خارجی ادامه یابد یا از خاک عراق به عنوان پایگاهی برای حمله به کشورهای همسایه استفاده و عرصه درگیری و تسویه حساب شود ، از دولت و فرمانده کل نیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الشرق الاوسط: سخنان ترامپ علیه ایران، صحنه سیاسی عراق را متشنج کرد

الشرق الاوسط: سخنان ترامپ علیه ایران، صحنه سیاسی عراق را متشنج کرد