مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 14:552019-02-05اقتصادي

افزایش هفت برابری ارزش اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری


رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولیدات بخش کشاورزی استان از 294 هزار تن در ابتدای انقلاب اسلامی به یک میلیون و 440 هزار تن رسیده است که میزان ارزش تولیدات این بخش سه هزار و 275 میلیارد تومان بوده و از لحاظ ارزش اقتصادی افزایش هفت برابری داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ذبیح الله غریب 16 بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: فعالیت چشمگیر و تخصصی در بخش کشاورزی استان بیشتر از دو دهه نبوده است.

وی افزود: فعالیت جهاد سازندگی در دو دهه نخست انقلاب بوده به طوری که در زمان جهادسازندگی در استان دو هزار و 52 کیلومتر راه روستایی احداث شد و حدود 90 درصد جاده های روستایی در زمان جهاد سازندگی بازگشایی شدند.

غریب ادامه داد: آبرسانی 95 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار در استان و برق 92 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان توسط جهاد سازندگی صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از 400 واحد آبزی پروری و 100 واحد پرورش ماهی در قفس در کارون چهار وجود دارد که میزان تولید ماهی سردابی در استان به 24 هزار تن رسیده و در این بخش دو هزار شغل را ایجاد شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه حوزه آبزی پروری چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشور را داراست، تصریح کرد: سود خالص این حوزه 250 میلیارد تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش هفت برابری ارزش اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

افزایش هفت برابری ارزش اقتصادی تولیدات بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری