مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 بهمن 1397 ساعت 17:162019-02-05بين الملل

پارک مینیاتوری مشهد


ایده ساخت پارک مینیاتوری چیز جدیدی نیست و کشورهایی مثل ترکیه، فرانسه و چین ، قبلا دست به ساخت پارک های زیبایی زده اند که نمادی برای معماری و تاریخ و فرهنگ کشورشان است.

- ازقضا در همین ایران هم، در شهر های تبریز و اصفهان، پارک های مینیاتوری احداث شده اند؛ اما از اوایل سال 1395، میهمانان تور مشهد هم می توانند از پارک مینیاتوری این شهر، واقع در منطقه 12، بلوار سجاد، سجاد 26، دیدن کنند.

تصورش را بکنید با یک گردش کوتاه در این پارک مینیاتوریِ زیبا، انگار در زمان و مکان سفر کرده اید و می توانید به بازدید از ده ها ساختمان و اثرِ تاریخی، فرهنگی و ملی بپردازید.

این پارک در ابتدا با فقط 9 ماکت افتتاح شد؛ اما در حال حاضر، 63 ماکت از نقاط مختلف ایرانمان در این پارک شناخته شده است که از جمله مهم ترینشان می توان به باغ شاهزاده کرمان، آرامگاه عطار نیشابوری، سد کارون، تخت جمشید، روستای کندوان، راه آهن مشهد، آرامگاه فردوسی حکیم، پل خواجو، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و.

اشاره کرد.

قرار است ماکت هایی هم از ارگ بم، میدان نقش جهان اصفهان، مسجد جامع خرمشهر، حرم عبدالعظیم حسنی و نیروگاه هسته ای بوشهر نیز در این پارک ساخته شوند.

با ساخت این پارک مینیاتوری زیبا، می توانیم به عنوان یک ایرانی به داشته های فرهنگی و تاریی خودمان افتخار کنیم و به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارک مینیاتوری مشهد

پارک مینیاتوری مشهد