مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 بهمن 1397 ساعت 12:102019-02-06بين الملل

رهبر سابق کردهای سوری: حضور ترکیه در سوریه به منزله اشغالگری است


رهبری کردهای سوریه ایجاد منطقه امن در این کشور و توافقنامه آدانا را رد کرد و هرگونه مداخله ترکیه در سوریه را اشغالگری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دو تن از رهبران کرد سوریه در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط در راستای برگزاری نشست کمیته آمریکا – ترکیه در واشنگتن به منظور بررسی ایجاد منطقه امن میان جرابلس در فرات واقع در شمال حلب و فیش خابور در رود دجله نزدیک عراق به عمق 28 تا 32 کیلومتر و تکمیل اجرای نقشه راه منبج در حومه حلب، هر گونه نقش ترکیه در منطقه امن در شمال سوریه را رد کردند و یکی از آن دو گفت، اجرای توافقنامه آدانا میان آنکارا و دمشق به منزله تسلیم سوریه به ترکیه است.

صالح مسلم، رییس سابق حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت، کردهای این کشور با هرگونه نقش ترکیه در سوریه مخالف هستند و آن را اشغالگری خواهند دانست و در برابر آن مقاومت می کنند.

همچنین الهام احمد، رییس اجرایی شورای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، به واشنگتن ابلاغ کرده که ایدئولوژی مداخله ترکیه در سوریه غیرقابل قبول است.

مسلم گفت، کردها ایجاد منطقه امن با نظارت ترک ها را رد می کنند زیرا کردهای سوریه آن را اشغالگری دانسته و در برابر آن مقاومت می کنند.

وی افزود: هرگونه مداخله ترکیه در شمال سوریه کارها را خراب خواهد کرد و ما خواستار ایجاد منطقه امن با نظارت بین المللی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهبر سابق کردهای سوری: حضور ترکیه در سوریه به منزله اشغالگری است

رهبر سابق کردهای سوری: حضور ترکیه در سوریه به منزله اشغالگری است