مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 بهمن 1397 ساعت 17:402019-02-08اقتصادي

طلای سیاه، بلای شاه


بیست و هشت سال پس از ملی شدن نفت در زمستان 1329 این بار و بازهم در فصل زمستان نفت، نقشی تأثیرگذار یافت و اعتصابات کارکنان این صنعت در زمستان سال 1357 تیرخلاصی بود به نیم قرن حکمرانی پهلوی ها بر ایران! حاکمانی که خود را بیش و پیش از هرچیز وابسته به نفت می دانستند .

- بیست و هشت سال پس از ملی شدن نفت در زمستان 1329 این بار و بازهم در فصل زمستان نفت، نقشی تأثیرگذار یافت و اعتصابات کارکنان این صنعت در زمستان سال 1357 تیرخلاصی بود به نیم قرن حکمرانی پهلوی ها بر ایران! حاکمانی که خود را بیش و پیش از هرچیز وابسته به نفت می دانستند و همین وابستگی نفتی باعث بی توجهی به خواست و نظر مردم شده بود! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه ایران نوشت: نقش نفت در بروز انقلاب از چند منظر قابل بررسی است؛ نوسانات قیمت جهانی نفت در سال های منتهی به 1357 که علاوه بر مصرف گرایی، حاشیه نشینی و تنش های اجتماعی را به دنبال داشت.

ناامیدی دوستان محمد رضا پهلوی از نجات وی در کنفرانس گوادلوپ و نقش عربستان رقیب سنتی ایران در بازار نفت و البته نقش اعتصابات کارکنان صنعت نفت در سرنگونی شاه از جمله این موارد هستند که در ادامه به اختصار به آنها پرداخته خواهد شد.

آغاز افزایش چهار برابری قیمت نفت در بازارهای جهانی از جنگ چهارم اعراب و اسراییل در اکتبر 1973 میلادی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلای سیاه، بلای شاه

طلای سیاه، بلای شاه