مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 بهمن 1397 ساعت 19:212019-02-09بين الملل

واشنگتن جانشین البشیر را تعیین کرده گزارشی محرمانه از دخالت آمریکا در سودان


یک گزارش محرمانه لو رفته از سفارت یک کشور حاشیه خلیج فارس در آمریکا نشان می دهد که واشنگتن جانشین «عمر البشیر» رییس جمهور سودان در صورت فروپاشی دولت وی را تعیین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش محرمانه ای که از سفارت یک کشور حاشیه خلیج فارس در واشنگتن لو رفته است، نشان می دهد که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که بر روابط آمریکا با خارطوم نظارت دارد، به دنبال ایجاد تغییر در دولت سودان نیست اما این امر تضمین کننده حمایت غیر مشروط آمریکایی ها از البشیر نیست.

طبق گزارش وبگاه اینتلیجنس آنلاین ، در این گزارش آمده است که دولت سودان با سیا همکاری دارد و سیا اطلاعات باارزشی درباره گروه تروریستی الشباب در سومالی، لیبی و به طور کلی اخوان المسلمین در اختیار دولت سودان قرار می دهد.

شبکه الجزیره به نقل از این وبگاه گزارش داد که سیا اعتراضات در سودان را دنبال می کند و هر زمان که احساس کند این اعتراضات به تضعیف جایگاه البشیر منجر شده است، سریعا برای برکناری او اقدام خواهد کرد و سرلشگر صلاح عبدالله محمد صالح ملقب به صلاح قوش رییس دستگاه اطلاعات و امنیت ملی سودان را به عنوان جانشین البشیر تعیین کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن جانشین البشیر را تعیین کرده گزارشی محرمانه از دخالت آمریکا در سودان

واشنگتن جانشین البشیر را تعیین کرده گزارشی محرمانه از دخالت آمریکا در سودان