مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 بهمن 1397 ساعت 12:402019-02-12بين الملل

ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران


دولت ترامپ عراق را برای توقف خرید انرژی از همسایه خود ایران تحت فشار قرار داده و این موضوع به عامل اختلاف نظر عمده میان واشنگتن و بغداد تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نیویورک تایمز با این مقدمه، در گزارشی نوشت: رهبران عراق از این واهمه دارند که کمبود بیشتر برق، به اعتراضات گسترده و بی ثباتی سیاسی در این کشور منجر شود و درخواست آمریکا را که ریشه در تحریم های ترامپ علیه ایران دارد، رد می کند.

این اختلاف، دیپلماسی آمریکایی در قبال عراق را در منگنه قرار داده زیرا عراق تلاش می کند پس از خروج نظامی آمریکا از این کشور در سال 2011 و جنگ با داعش، وضعیت خود را تثبیت کند.

دفاع عراق، هدف ترامپ برای وادار کردن همه کشورها به توقف همکاری انرژی با ایران را دچار مخاطره بیشتری می کند.

در حال حاضر هم کشورهای اروپایی یک مکانیزم مالی قانونی برای همکاری تجاری با ایران ایجاد کرده اند و چین و هند در برابر تلاش های آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران، مقاومت می کنند.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در دیدار اخیرش با عبدالناصر همتی، رییس بانک مرکزی ایران با اشاره به 13 سال تحریم های فلج کننده آمریکا علیه عراق در دوران صدام حسین، اظهار کرده بود: عراق بخشی از رژیم تحریم ها علیه ایران و کسان دیگر نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران

ایستادگی عراق در برابر زورگویی ترامپ برای قطع واردات انرژی از ایران