مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 بهمن 1397 ساعت 02:102019-02-15فرهنگي

از موسیقی دستگاهی ما تا شش مقامی ازبکی ها


گروه موسیقی ثقیل از کشور ازبکستان در سومین شب از جشنواره موسیقی فجر، متشکل از جوان میانسال و سالمند کنار هم نشستند و به اجرا پرداختند تا بگویند موسیقی کلاسیک در نسل ها در حرکت است، - تداوم پیدا می کند و زنده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سومین شب از جشنواره موسیقی فجر که با 15 کنسرت همراه بود، در بخش بین الملل کنسرت ثقیل از کشور ازبکستان به اجرا درآمد.

در بخش ابتدایی اجرا یکنواختی اجرای این گروه در فرهنگسرای نیاوران حاضران در سالن را به سکوت دعوت کرد اما در ادامه در اجرای قطعات با ریتم تندتر و همچنین اجرای نوازنده فلوت در تک نوازی بارها موجب تشویق حاضران قرار گرفت.

کنسرت گروه ثقیل به مدت دو ساعت به اجرا در آمد و نوازندگان اصلی گروه از اساتید مطرح موسیقی کلاسیک در ازبکستان بودند.

بر اساس این گزارش، همانگونه که ما در کشورمان در موسیقی کلاسیک، سبک موسیقی مطرح دستگاهی داریم، این کشور نیز سبک موسیقی شش مقامی را دارد که این شش مقام اصلی ترین نوع موسیقی کلاسیک در این کشور محسوب می شود و در بالاترین حد از کیفیت بین موزیسین ها ارائه داده می شود.

این کشور نوع دیگری از سبک موسیقی با عنوان خوارزم و تاشکند را هم دارد اما در نهایت اصلی ترین سبک موسیقی کلاسیک ازبکستان همان سبک شش مقام است که باید موزیسین های قدر به آن تسلط داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از موسیقی دستگاهی ما تا شش مقامی ازبکی ها

از موسیقی دستگاهی ما تا شش مقامی ازبکی ها