مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 بهمن 1397 ساعت 12:552019-02-18سياسي

روایتی خواهرانه از 29 بهمن تبریز


29بهمن سال 56 بود، یک سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، زمانی که خفقان سراسر ایران را فراگرفته و طاغوت حکم رانی می کرد، در این میان جوانانی از جنس غیرت و ایثار به صحنه آمده و اربعین شهدای قم را در تبریز پاس داشته و قیام 29 بهمن تبریز را در تاریخ مجاهدت ها، - ماندگار کردند.

در این روز، مردم تبریز در مقابل مسجد قزللی جمع شده بودند، محمد تجلا، جوان دانشجوی با غیرت و انقلابی نیز در خط مقدم عزاداران ایستاده بود.

مردم می خواستند داخل مسجد مراسم عزاداری برگزار کنند، اما تقدیر روی دیگری نشان داد و دستان خصماگین مأمور شاهنشاهی سینه محمد تجلا را نشانه گرفت.

محمد بر زمین افتاد و مردم تبریز به خروش آمدند، این قیام 14 شهید تقدیم انقلاب کرد و سپس منجر به برگزاری سلسله اربعین ها در سایر شهرها شد.

این سلسله اعتراضات یک سال به طول انجامید تا این که رژیم پهلوی به دست مردم غیرتمند و شهیدپرور ایران، سقوط کرد.

فعالیت های شهید محمد تجلا از زبان خواهرش خواهر شهید محمد تجلا در گفت وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی با بیان این که فامیلی اصلی محمد، زنوزی عراقیان بود اما به خاطر تحت تعقیب بودن توسط ساواک فامیلی خود را به تجلا تغییر داد تا مشکلی برای خانواده اش پیش نیاید، گفت: پدرم بازنشسته ارتش بود و ساواک همه ما را تحت نظر داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی خواهرانه از 29 بهمن تبریز

روایتی خواهرانه از 29 بهمن تبریز