مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 بهمن 1397 ساعت 02:402019-02-18اقتصادي

ساختمان ها 70 درصد انرژی تولیدی ایران را می بلعند


دبیر کارگروه تخصصی پسماند و محیط زیست اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، خواستار رعایت اصول ساخت در آیین نامه ساختمانی جهت جلوگیری هدررفت انرژی و کاهش آلایندگی شد.

- عزیر عابسی در گفت و گو با ایسنا با تصریح اینکه اگر رعایت اصول و مدل ساختمانی با نصب پنجره ها دو جداره، سیستم های عایق کاری و بسیاری تمهیدات دیگر شکل گیرد، می توان در اقلیم مازندران برای یکسال تا 70 درصد انرژی را ذخیره کرد، ادامه داد: این مقدار با محاسبه 30 سال عمر مفید ساختمان رقمی بزرگ در ذخیره انرژی و کاهش هدر رفت آن محسوب شده که علاوه بر جبران هزینه اولیه ساخت در کاهش اثرات زیست محیطی آن سازه تأثیرگذار خواهد بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل، با ذکر مثالی در تشریح این مطلب به بررسی مشکل آلودگی هوا در کلانشهر تهران پرداخت و تاکید کرد: تهران همیشه در زمستان مشکل آلودگی هوا دارد و آنچه به آلودگی هوا دامن زده در واقع گرم کردن خانه ها با مصرف سوخت بالاست که در نهایت باعث تشدید آلودگی به میزان 30 تا 40 درصد در زمستان می شود.

الزام بکارگیری برچسب انرژی برای ساختمان ها دبیر کارگروه تخصصی پسماند و محیط زیست اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران و یادآور شد: پس از زلزله رودبار و حجم عظیم آوار بود که رعایت مسائل ایمنی در برابر زلزله برای ساخت و سازها در نظر گرفته شد و ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان ها 70 درصد انرژی تولیدی ایران را می بلعند

ساختمان ها 70 درصد انرژی تولیدی ایران را می بلعند