مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اسفند 1397 ساعت 12:352019-02-22سياسي

غرویان:علما و روحانیون باید با جوانان حشر و نشر داشته باشند


یک استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر این مطلب که محورهای اساسی در منشور روحانیت امام راحل وجود دارد که برای زمان حال ما مفید است گفت: امام در منشور روحانیت علما را به وحدت رویه و حضورشان در بین نسل جوان دعوت می کند.

- متأسفانه در برخی از موارد می بینیم که در بین روحانیون به منشور امام عمل نمی شود و بعضاً در حوزه های علمیه نیز این منشور تدریس نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفت وگو با ایسنا، همزمان با صدور پیام امام خمینی (ره) در روز سوم اسفند سال 1367 خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات که منشور روحانیت نام گرفت و استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه های علمیه را تعیین کردند؛ با بیان این که در مطالعه منشور روحانیت حضرت امام خمینی (ره) چند محور اساسی وجود دارد که برای زمان حال مفید است اظهار کرد: نکته اول در منشور روحانیت این است که علما باید از نظر علم و عمل برای مردم الگو باشند.

باید از نظر علمی عالم به زمان خود بوده و مسائل زمان را به درستی مطالعه کرده و بفهمند و هم اینکه از منظر اخلاق باید در عرصه عمل برای مردم الگو باشند.

وی گفت: نکته دوم منشور روحانیت این است که در منشور روحانیت امام راحل بر موضوع پیوند دیانت و سیاست تاکید کرده اند و بیان کرده اند که علما نباید خود را از مسیر سیاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غرویان:علما و روحانیون باید با جوانان حشر و نشر داشته باشند

غرویان:علما و روحانیون باید با جوانان حشر و نشر داشته باشند