مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 اسفند 1397 ساعت 15:362019-02-23بين الملل

آغاز رزمایش «سپر جزیره 10» در شرق عربستان؛ چرا قطر حضور دارد؟


کشوهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از امروز به مدت نوزده روز بزرگ ترین رزمایش خود را در منطقه الشرقیه عربستان برگزار می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رزمایش موسوم به سپر جزیره مشترک 10 امروز شنبه با حضور نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در منطقه الشرقیه (شرق) عربستان آغاز شد و تا (دو هفته تا) چهاردهم مارس (23 اسفند) ادامه دارد.

  سرلشکر ستاد عبدالله القحطانی فرمانده منطقه الشرقیه عربستان در این باره گفت: همه نیروها برای آغاز اجرای این رزمایش که از بزرگ ترین مانورهای نظامی در منطقه محسوب می شود، آماده هستند.

القحطانی تاکید کرد که این رزمایش شاهد تمرین نیروهای شرکت کننده در مقابله با دشمن فرضی است که سطح آمادگی رزمی آنها را افزایش می دهد و همچنین بیشترین کاربرد مفهوم اقدام مشترک را می توان در آن شاهد بود.

القحطانی گفت: رزمایش سپر جزیره در چارچوب سلسله مانورهای نظامی مشترک بین عربستان و شورای همکاری خلیج (فارس) در زمینه های مختلف است و  تقویت روابط، تبادل تجربیات نظامی، نمایش هماهنگی در زمینه نظامی و افزایش یکپارچگی مفاهیم و طرح های راهبردی و نظامی از اهداف آن شمرده می شود.

وبگاه خبری الخلیج الجدید هم امروز خبر مربوط به آغاز رزمایش سپر جزیره در عربستان را با تیتر عربستان و ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز رزمایش «سپر جزیره 10» در شرق عربستان؛ چرا قطر حضور دارد؟

آغاز رزمایش «سپر جزیره 10» در شرق عربستان؛ چرا قطر حضور دارد؟