مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اسفند 1397 ساعت 09:302019-02-27اقتصادي

غلبه بر چالش چروک شدگی پارچه های پنبه ای با راهکارهای نانویی


از سوی ستاد توسعه فناوری نانو بیستمین چالش نوآوری نانو با عنوان چالش ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای برگزار می شود و فناوران می توانند تا 25 اسفند طرح مفهومی اولیه خود را ارسال کنند.

- از سوی ستاد توسعه فناوری نانو بیستمین چالش نوآوری نانو با عنوان چالش "ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای" برگزار می شود و فناوران می توانند تا 25 اسفند طرح مفهومی اولیه خود را ارسال کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پنبه در زمره پرکاربردترین الیاف به ویژه در تولید پوشاک است؛ چراکه نرمی، لطافت، استحکام، جذب رطوبت بالا، امکان تنفس طبیعی و هدایت خوب گرما در فصل گرما از جمله ویژگی های متمایز این الیاف طبیعی به شمار می رود.

اما عدم ثبات ابعادی و چروک پذیری منسوجات پنبه ای یکی از مشکلات و معایب این الیاف است که همواره مصرف کنندگان با آن مواجه هستند.

بر این اساس به منظور رفع مشکل چروک شدگی، راهکارهای فیزیکی و شیمیایی متعددی پیشنهاد شده و در سال های اخیر نیز با گسترش و نفوذ به کارگیری فناوری نانو در صنعت نساجی و توسعه تکمیل روش های شیمیایی مبتنی بر این فناوری، ایجاد و بهبود بسیاری از ویژگی های نوین از جمله خاصیت ضد چروک در این پارچه ها ممکن شد؛ چراکه نانو ساختارها عموماً در کنار یک عامل ایجاد اتصال عرضی، با نفوذ در نواحی آمو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلبه بر چالش چروک شدگی پارچه های پنبه ای با راهکارهای نانویی

غلبه بر چالش چروک شدگی پارچه های پنبه ای با راهکارهای نانویی