مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 اسفند 1397 ساعت 14:302019-02-27اجتماعي

نفوذ آلودگی پلاستیکی به عمیق ترین نقاط اقیانوس ها


کارشناسان محیط زیست در بررسی های خود به وجود مواد پلاستیکی در روده جانورانی پی بردند که درعمیق ترین بخش های اقیانوس ها زندگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این بررسی جدید نشان داده شده که چگونه آلودگی های ساخته دست بشر به روده جانورانی نفوذ پیدا کرده که در عمیق ترین نقاط اقیانوس ها زندگی می کنند.

هر سال بیش از 300 میلیون تن پلاستیک تولید می شود و حداقل پنج تریلیون قطعه پلاستیکی شناور در اقیانوس های سراسر جهان وجود دارند.

از آنجایی که بررسی دقیق اعماق دریاها کاری زمان بر و پرهزینه ای است بیشتر مطالعاتی که تاکنون در مورد آلودگی های پلاستیکی انجام گرفته بر بخش های سطحی اقیانوس ها متمرکز بوده که نشان دهنده سطح گسترده آلودگی پلاستیکی در ماهی ها، لاک پشت ها، وال ها و پرندگان دریایی است.

این بار گروهی از کارشناسان انگلیسی در بررسی های خود مواردی از بلع پلاستیک را در شماری از میگوهای کوچک در شش نمونه از عمیق ترین دراز گودال های اقیانوسی جهان مشاهده کردند.

به طور مثال در درازگودال ماریانا که در شرق فیلیپین واقع است و عمیق ترین نقطه زمین به حساب می آید در سیستم گوارشی 100 درصد موجودات مورد مطالعه فیبرهای پلاستیکی وجود داشته است.

این گروه تحقیقاتی که در جستجوی گونه های جدید جانوری در اعماق اقیانوس ها هستند به گونه هایی از میگوهای کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفوذ آلودگی پلاستیکی به عمیق ترین نقاط اقیانوس ها

نفوذ آلودگی پلاستیکی به عمیق ترین نقاط اقیانوس ها