مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 اسفند 1397 ساعت 15:302019-02-28بين الملل

سازمان ملل: اقدامات اسراییل علیه تظاهرکنندگان غزه در سطح جرائم جنگی است


سازمان ملل اعلام کرد، کشته و زخمی شدن هزاران فلسطینی در جریان راهپیمایی های بازگشت می تواند در سطح جنایت جنگی و ضد بشری قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سازمان ملل اعلام کرد، شهادت 189 فلسطینی و زخمی شدن 6100 تن دیگر توسط سربازان اسراییلی در جریان راهپیمایی های بازگشت در مرزهای غزه می تواند به سطح جرائم جنگی و ضد بشری برسد.

از بین این شهدا 35 تن کودک زیر 18 سال، سه تن امدادرسان و دو تن خبرنگار بوده اند.

سانتیاگو کانتون، بازپرس ارشد سازمان ملل در ژنو گفت: کمیته تحقیقات سازمان ملل شواهد کافی برای اینکه معتقد باشد سربازان اسراییلی حقوق بشر و قوانین بین المللی انسانی را نقض کرده اند، در اختیار دارد، برخی از این تخلفات به سطح جرایم جنگی و ضد بشری می رسند و اسراییل باید فورا تحقیقی را در این زمینه انجام دهد.

کمیته تحقیقات سازمان ملل در خصوص حوادث غزه اعلام کرد، تک تیراندازهای اسراییلی عامدانه روزنامه نگاران، پزشکان، کودکان و تظاهرکنندگان دارای نقص عضو را هدف قرار داده اند.

محققان سازمان ملل به اطلاعاتی از مسؤولان احتمالی این اقدامات از جمله تک تیراندازها و فرماندهان ارتش اسراییل دست یافتند و این اطلاعات به کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل جهت ارجاع آنها به دادگاه کیفری بین المللی تحویل داده خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: اقدامات اسراییل علیه تظاهرکنندگان غزه در سطح جرائم جنگی است

سازمان ملل: اقدامات اسراییل علیه تظاهرکنندگان غزه در سطح جرائم جنگی است