مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اسفند 1397 ساعت 07:462019-03-02بين الملل

یادداشت/ جواد منصوری آمریکا باز هم دبه کرد!


خروج آمریکا از برجام و توافق نامه اقلیمی پاریس، پایبند نبودن ترامپ به تفاهمات صورت گرفته پیشین در ناتو و تحمیل شرایط جدید به آن، جنگ تجاری با متحدان اروپایی و دهن کجی به بسیاری از معاهدات جهانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه حمایت در یادداشتی از جواد منصوری نوشت: پرونده کره شمالی به طور حتم یکی از مهمترین موضوعات پیش روی آمریکا پس از پایان جنگ کره است اما رویکردی که کلیدداران کاخ سفید از ابتدا آن را در پیش گرفتند، هیچ کدام کارساز نبوده است.

راهبرد تهدید با چاشنی تطمیع، تقریباً از جانب همه رؤسای جمهور آمریکا در قبال پیونگ یانگ دیده شده که نتیجه ای جز تقویت نظامی و افزایش برد موشک های هسته ای کره شمالی را به همراه نداشته است.

 این کشور از مقطعی توان نظامی فزاینده مبتنی بر سلاح های هسته ای را ارتقاء داد که هر هفته و هر ماه، یک تهدید جدی از جانب مقامات کاخ سفید دریافت می کرد و به موازات آن، فشار تحریم ها نیز بر گرده های این کشور سنگینی می نمود.

این فرایند زمانی مضاعف شد که همسایه جنوبی کره شمالی نیز با آمریکا نرد عشق باخت و در زمره متحدین نزدیک واشنگتن در شرق آسیا قرار گرفت.

 همه این موارد سبب شد که رهبران کره شمالی هر روز به کاخ سفید بی اعتمادتر شوند و فریب وعده های کذایی آن را نخورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت/ جواد منصوری آمریکا باز هم دبه کرد!

یادداشت/ جواد منصوری آمریکا باز هم دبه کرد!