مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اسفند 1397 ساعت 12:502019-03-04اجتماعي

آثار نگارگری که در زیرزمین خانه اش خاک می خورد


جوری از دوران کودکی و کوچه باغ های روستای زادگاهش که تا شش سالگی در آن زندگی کرده تعریف می کند که حس می کنی تو هم پا به پایش درآن کوچه باغ ها دویده ای.

- از بوی گل های روییده در حیاط خانه پدری اش سرمست شده ای و از صدای پرستوهای مهاجری که لای درختان انبوه روستا آمدن و رفتن بهار را جار می زدند به وجد آمده و غمگین شده ای.

شاید زندگی در دل یک طبیعت زیبا و خوش ذوقی های برادرانش در خوشنویسی و پرتره نگاری بود که او را چنان نازک طبع و نازک خیال بار آورد که روزی به یکی از برترین اساتید نگارگری ایران تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمد باقر آقامیری بعد از چندین دهه کار و خلق آثار بدیع و ناب هنوز خودش را استاد نمی داند و می گوید دوران شاگردیش در هنر تا عمر دارد به پایان نمی رسد.

آقامیری که بخشی از هویت نگارگری ایران است، سال ها برای این سرزمین افتخار آفرینی کرده و با خلق آثاری روح نواز و تربیت شاگردانی که حالا هر کدام در نقاشی و نگارگری حرفی برای گفتن دارند، نام خود را در تاریخ هنر و فرهنگ این سرزمین ماندگار کرده است.

او که آوازه هنرش نه تنها در ایران بلکه در سایر کشورها هم پیچیده، دل پردردی دارد و از غریب بودن هنرمندان در سرزمینی که روزگاری مهد فرهنگ و هنر بوده گلایه مند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آثار نگارگری که در زیرزمین خانه اش خاک می خورد

آثار نگارگری که در زیرزمین خانه اش خاک می خورد