مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 اسفند 1397 ساعت 15:052019-03-04پزشكي

لیزر سبز خطری برای چشم کودکان


یک فوق متخصص شبکیه با بیان اینکه چشم یکی از اعضای مهم و حساس بدن است، در معرض قرار دادن آن را نورهای نامریی مانند لیزر سبز نادرست و خطرناک دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا فامیل تخمه چی، دوشنبه 13 اسفند در کارگروه سلامت غذایی، اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از وسایل بازی و سرگرمی کودکان لیزر است، استفاده از آن با گذشت زمان موجب کاهش دید می شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مراجعینی که با لیزرهای رنگی به خصوص لیزر سبز دچار آسیب شده اند دیگر نتوانستند کاهش دید و آسیب چشم خود را جبران کنند و آمار مراجعه آن ها به چشم پزشکان افزایش یافته است.

دکتر فامیل تخمه چی با بیان اینکه آسیب لیزر سبز بیش از دیگر رنگ ها است عنوان کرد: با وجود آسیب های جدی در ناحیه چشم کودکان، اما همچنان این لیزرها در اسباب بازی فروشی ها با قیمت ناچیزی فروخته می شوند.

وی بیان کرد: قدرت نور این لیزر به قدری است که حتی اگر فرد چشم های خود را ببندد باز هم نور از پلک ها عبور کرده و به چشم آسیب می رساند و تنها راه پیشگیری از آسیب استفاده از عینک های مخصوص است.

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: مردم به علت عدم آگاهی از خطر لیزر، این وسیله را برای کودکانشان فراهم کرده بنابراین اولین قدم در این راستا فرهنگ سازی و آگاهی سازی والدین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیزر سبز خطری برای چشم کودکان

لیزر سبز خطری برای چشم کودکان