مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 اسفند 1397 ساعت 09:512019-03-05بين الملل

وزیر امور خارجه ازبکستان با مشاور وزیر خارجه قطر دیدار کرد


وزیر امور خارجه ازبکستان در «دوحه» پایتخت قطر با مشاور وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان در دوحه پایتخت قطر با سلطان بن سعد المریحی مشاور وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه و همچنین برخی مسائل بین المللی و منطقه ای نیز مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین از نتایج تماس های انجام گرفته بین وزارت های امور خارجه 2 کشور که امکان تمرکز بر همکاری های اولویت دار و بررسی قراردادهای دوجانبه را فراهم کرده، استقبال کردند.

    طرفین همچنین درباره برگزاری نخستین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی در مورد همکاری های اقتصادی، بازرگانی و علمی و فنی در شهر تاشکند نیز تبادل نظر کردند.

آسیای مرکزی که اکنون به عنوان یکی از مناطق دارای استعداد جذب جریان افراط از آن نام برده می شود، طی چند سال اخیر، به شدت مورد توجه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس قرار گرفته است.

این گونه فعالیت ها در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، برای کشورهایی مانند قطر و عربستان، سرمایه گذاری در کشورهای دور دستی مانند آسیای مرکزی چندان با توجیه اقتصادی صورت نمی گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر امور خارجه ازبکستان با مشاور وزیر خارجه قطر دیدار کرد

وزیر امور خارجه ازبکستان با مشاور وزیر خارجه قطر دیدار کرد